perjantai 21. lokakuuta 2016

Ella Rock

Ella on pieni kylä vuoriston keskellä. Ilmasto on paljon viileämpi, kuin saaren eteläosissa ja paikka vaikuttaa jopa hieman länsimaalaiselta.

Näkymä meidän huoneen terassilta ei ole hassumpi. Oikealla oleva taaempi vuori on Ella Rock, jonka kipusimme ylös heti seuraavana päivänä tänne saavuttuamme.

Lähdimme aamulla klo 7 parin paikallisen pojan ohjeistuksella kulkemaan junan raiteita pitkin polulle, joka vie ylös. Välillä tuntui kuin olisi ollut jossain vanhassa leffassa, kun vuorilta kaikui intialainen musiikki ja kävelimme aamun sumussa.

Aamusuihkun maisemat kohdillaan tällä herralla.

Juna oli juuri ohittanut Ellan aseman, joten raiteilla sai kävellä rauhassa.

Olin lukenut netistä, että reitti on todella epäselvä ja paikalliset tarjoavat rahaa vastaan opastusta. Menimme heti lankaan, kun ensimmäinen maanviljelijä huikkasi, että kannattaa kääntyä tästä. Kohta löysimmekin itsemme seuraamasta "opasta", joka oli kyllä erittäin mukava ja selosti maanviljelijöiden elämästä. Maistoimme kahvipapuja puusta ja tutustuimme teeviljelmiin matkalla.

Huipulle päästyämme heitimme oppaalle pari seteliä ja sanoimme, että pärjäämme tästä eteenpäin. Maisemat ylhäältä olivat todella kaiken sen kiipeämisen arvoiset.

Maailmasta löytyy niin kauniita paikkoja! Tekisi mieli koko ajan kävellä puhelin kädessä ja säilöä maisemia filmille, mutta kamerakaan ei tallenna näitä niin kauniina kuin ne luonnossa ovat.

Tuolla me oltiin, Ella Rock conquered!!